"KAWAN Biar Ramai, BUNGA Biar Satu, SPARE biar 3!




Ada orang pernah bercakap dengan aku (ntah btl ker jujur, or main2 not sure... tapi mcm btl!). Katanya, hidup ni kita kena pandai. Berkawan biar ramai, bercinta biar satu, spare biar 3!. Perggghh, statement org bujang galak layan perasan.... Tak kira laki or pompuan, sama jer dua-dua pernah aku jumpa.
            Okay, fine, kawan memang aset berharga dalam life kita, bohong lar kalo xde even one single friend. Even hamster or beruk belaan tu pon bleh kira kawan. Kawan biar ramai, bantu kalo kawan memerlukan, dan give and take apa yang perlu dalam berkawan. Cuma, dalam berkawan ni, kengkadang timbul perasaan lain. Kalo tak ada bunga or kumbang dalam hati fine U should try on. Cuma kalo dah ada, tapi timbul keperasanan nak try cuit hati, cuba2, mana la tau ada chance yang ni lagi bagus ker, lagi baik ker.... Bak kata org ni mencuba selagi belum pasti tu, tak rugi. Mana satu yang ko nak!!?? So in this term, what do you think;
"Kawan biar ramai, bunga biar satu, spare biar 3 (or lbh...)"



:: Credit :: Copyright of photo/photos is not mine, but belongs to respective owner/owners ::
:: source :: Google ::

Kiri hitam..Kanan hitam... SEMUA hitam!!!


Pandang kiri: hitam...
Pandang kanan: hitam lagi....
Pandang depan: laaaagiiiii hitam....
(Haishhh, sumer pakat nak tayang, provok aku ker ni?...)

Hmmm, aku hidup untuk diri aku and org berkaitan. Of course, semua ada impian, tambah melangit nafsu keinginan melampau.. Ini nakk.... Itu nakkkkk..... Apa yang cukup? Kena pulak mcm aku sekarang. Kamera DSLR Nikon. Itu antara aim (nafsu keinginan) aku. Control bleh control lagi, yer lar mahal kotttt DSLR beribu. Org kaya or dah mampu bleh lar beli. Beli biar puas hati, even mahal. Pakai biar baru, baru rosak tak bising sgt. Just, DSLR tuuuu, kemudian laaa (cheh! ni kata hati la konon....). Tapi, sekali aku tgk kiri kanan org yg aku kenal pki DSLR. Tak cukup dgn laptop, Blackberry. skrg tak kira lar Canon ke Nikon, bersepah! Hish, ni nak provok aku ker hape! (hahahaha...). Sabar lar wahai hati.
              

             Saper yang ada gadget canggih mcm DSLR, hopefully beli sebab minat, bukan sbb trend. Guna sebab suka, bukan sebab nak action jer (huishhh, tetiba plak kannn). But................., hak masing2. What ever, hopefully, one day..... Hopefully one day gambar2 yang cantik, unik will be posted here with my own! ^^, mcm ni:





..... Saya budak baru bljr. Tolong tunjukkan!

(credits to owner of these 2 pics, 
tatau saper punya pakai amik jer... sebab cantik! ^^, )


:: Credit :: Copyright of photo/photos is not mine, but belongs to respective owner/owners ::
:: source :: Google ::



Gadget: Blackberry Bold





              Semalam bila aku online FB (Facebook), dari feeling cool (actually boring baca post org yang sama jer feel) tetiba mata aku bulat! Why? Because some of my friends posts was via Blackberry (mak aih, kayo kawan2 den tukar Blackberry). Tukar tu tak kisah, biasa la manusia ada keinginan yang macam2, but yang aku tak puas hati bkn sorg, 2-3 org tukar Blackberry in this month (What????).

               Tergugat daya ketahanan aku. Why? Not that I WANT Blackberry, tapi sebab dah 2 tahun kot aku xde laptop, huhuhuu... (sob...sob....). LCD laptop aku rosak, so yes, as U all know nak tukar lcd laptop mahal baik beli baru. Just that, PTPTN is around the corner, what can I say, right word is CONFUSE - keinginan yang ditahan lama VS. kewajiban dari hutang bertimbun... Haish... 

             One more thing, which should I consider, laptop or desktop? Mana satu ek. Desktop puas hati. Aku suka main photoshop, tapi kalo pki desktop ssh nak gerak sana-sini.  Pakai laptop, takut rosak lagi, dah la aku ni lasak. Tolong2~~~! Need some advice.... (Think Xarruc, think....)


:: Credit :: Copyright of photo/photos is not mine, but belongs to respective owner/owners ::
:: source :: Google ::

Careless-ness ~Mood Down =( ~




So saddd.... Yesterday, evening about 6.10pm 20 October 2010 I lost my purse, because of my careless-ness.... Tiap benda yg jadi ada sebab, yes! We have to believe what HE arrange have it's own reason, apa yg sepatutnya kita sebagai manusia perlu sabar. Aku mmg penyabar (angkut bakul ker, nop, serius ni, xde mood nk angkut bakul =( ... Just aku menyesal sgt x ikut kata hati (aku x pandai follow firasat, cmne korg pndi ada feel2 ni haaa??? ) utk pusing semula ke tmpt purse aku hilang... IC+lesen motor aku, mmg dah cukup merisaukan. Naper la jd gini, benda penting gitu, hilang mmg mslh besar (saper tau no bomoh mana2, bak biar aku ciritkan org yg amik tuu!... huhuuuu, x baik, tp sob... sob...)

         Yang aku sesalkan, bkn sbb duit cash dlm tu, tp kad matrik U aku, huhuuuu... Kenangan x mampu dibeli, mana nk cari nilai kenangan yang sama even kau mampu miliki semula? Sedihhh... Then, yg aku sayang yang aku simpan molek2 selama ni, x pernah terlipat-duit RM lama, RM1+RM2+RM5 yg dah xde cetakan baru =( .... Byk kot.

         "Duit bleh dicari, koleksi bleh dikumpul semula", betul kata kwn ku tu, cuma, nyesal x sudah, sbb careless, hilang semua hasil+usaha+nilai yg cukup berharga tu =( ..... Sedih~ ~ 


:: Credit :: Copyright of photo/photos is not mine, but belongs to respective owner/owners ::
:: source :: Google ::

Step By Step

Step By Step




Since the first step, we choose our own path. Whether people guide us or not, we by our instinct will follow through our own way step by step. Sometimes our instinct is fooled by situation. Others may influence but our own hope also the same. Why do we have to messed up everything when we have already seen the possiblity? Simple, it's because we are HIS creation, incomplete trying to fullfill ourself with everything that we dream of. It's hard to have everything and it's harder trying to achieve it. But it's worth a try. At least we try. As "que sera sera, what ever will be, will be~~~".


:: Credit :: Copyright of photo/photos is not mine, but belongs to respective owner/owners ::
:: source :: Google ::