Work; Potluck; Effort.

Tuesday, December 20, 2011 Xarruc 0 Comments




Hari ini aku rasa sangat letih. Demi nak pergi kerja, dapatkan parking, terpaksa bangun awal yang amat, 2 jam 30 minit sebelum masuk kerja, sedangkan malamnya semalam tidur lewat. Biasanya, slalu malam-malam jadi zombi depan laptop+internet, dah jadi kebiasaan. This is my first time, instead biasanya 1 jam sebelum pon sempat. Serius aku respek orang yang mampu bertahan, kuar awal-awal demi elak jam nak gi kerja. Salute!
Penat... *SIGH*.....


Lusa, we're gonna do some potluck event, so malam ni aku cari resepi. Al-maklum la kaki sudip (tak reti masak), so kena la research sket. Nasib la aku kena yang mudah; Garlic Bread. Tapi, pffuhhh!~ Berpeluh ni. But somehow I have to do it. I WILL do it with effort. Ye la kalo orang lain bleh jer bersusah payah masak sphagetti, macaroni, ayam bakar, etc, takkan garlic bread yang mudah pon aku nak surrender. Anything, we need to do it with effort.

As Life is like a piano. Bila kita lihat, warnanya hitam, putih, coklat, kristal; memboringkan tapi pada sesetengah orang its klasik. Same as our life. BUT if we touch it, tune will come out from the piano. And if kita mainkan dengan hati dan even just some effort,it will make out gema yg sangat indah. Even kita bukan la a piano player, but as long as we try, and give a little effort, we will become a piano player. And thus, same with our life!~

You Might Also Like

0 comments: